The Lecture 'Temporary Interventions and Tactical Urbanism Lab: Research-action' by Adriana Sansão that will take place on the 2nd October 11:00 in Room G129 / FEUP.

We would like to kindly invite you to attend the Lecture 'Temporary Interventions and Tactical Urbanism Lab: Research-action' by Adriana Sansão that will take place on the 2nd October 11:00 in Room G129 / FEUP.

The presentation will focus on the research and actions of the Temporary Interventions and Tactical Urbanism Lab, from the Graduate Program in Urbanism of the Federal University of Rio de Janeiro, such as the Cartography of Temporary Interventions in Rio de Janeiro and the concrete actions for transforming public spaces in Rio de Janeiro through collaborative processes.

Adriana Sansão Fontes is Architect and Urbanist, PhD in Urbanism at PROURB-FAU / UFRJ, with research period at ETSAB / UPC Barcelona. Professor at FAU / UFRJ and PROURB-FAU / UFRJ. Coordinates the Laboratory of Temporary Interventions and Tactical Urbanism (LabIT-PROURB-FAU / UFRJ). Author of “Intervenções temporárias, marcas permanentes. Apropriações, arte e festa na cidade contemporânea" and“ ”Reflexões sobre o ensino integrado do projeto de arquitetura".

Organized by Sara Cruz (CITTA)

___________________________________

Boa tarde,

Gostaríamos de convidá-los a assistir à Palestra 'Laboratório de Intervenções Temporárias e Urbanismo Táctico: Pesquisa-Ação' proferida por Adriana Sansão que decorrerá no dia 2 de Outubro às 11:00 na sala G129 / FEUP.

A apresentação focará as pesquisas e ações do Laboratório de Intervenções Temporárias e Urbanismo Tático, do Programa de Pós-Graduação em Urbanismo da Universidade Federal do Rio de Janeiro, tais como a Cartografia das Intervenções Temporárias no Rio de Janeiro e as ações concretas do Laboratório para transformação dos espaços públicos do Rio de Janeiro, mediante processos colaborativos.

Adriana Sansão Fontes é Arquiteta e Urbanista pela Universidade Federal do Rio de Janeiro, Doutora em Urbanismo pelo PROURB-FAU/UFRJ, com período sanduíche na ETSAB/UPC Barcelona. Professora da FAU/UFRJ e do PROURB-FAU/UFRJ. Coordena o Laboratório de Intervenções Temporárias e Urbanismo Tático (LabIT-PROURB-FAU/UFRJ). Autora de “Intervenções temporárias, marcas permanentes. Apropriações, arte e festa na cidade contemporânea” (Casa da Palavra, 2013) e “Reflexões sobre o ensino integrado do projeto de arquitetura” (Rio Books, 2018). Jovem Cientista do Nosso Estado (FAPERJ).

Organização: Sara Cruz (CITTA)

News published in 30 Sep, 2019