news

Book launching: 'J.W.R. Whitehand and the Historico-geographical Approach to Urban Morphology', Vítor Oliveira. University of Birmingham. 18 December 11:30 – 15:30

Vítor Oliveira will launch his new book 'J.W.R. Whitehand and the Historico-geographical Approach to Urban Morphology'. 18 December 11:30 – 15:30 at University of Birmingham. Short talks by the editor, Vítor Oliveira, authors Michael P. Conzen (Foreword), Kai Gu, Michael Barke, Peter Larkham, Karl Kropf, Ivor Samuels, and by Nick Morton.

3ª Reunião do Grupo de Acessibilidade e Mobilidade

Iniciativa teve como objetivo reunir investigadores e estudantes que atuam no campo da acessibilidade e mobilidade para promover a discussão de diversas temáticas e criar sinergias para colaborações futuras. Decorreu a 5 de novembro de 2018 no CITTA.

Formação em "Gestão da Mobilidade" da FEUP

Estão abertas as inscrições para a quarta edição do curso de formação em "Gestão da Mobilidade" da Faculdade de Engenharia da Universidade do Porto (FEUP). Este curso é dirigido a Técnicos de Planeamento, Investigadores e Consultores.

Re-City Kick-off Meeeting

The Kick-off Meeting of the project Re-City ITN - Reviving Shrinking Cities: innovative paths and perspectives towards livability for shrinking cities in Europe - will take place at the Technische Universität Kaiserslautern, the 10 – 12th October. The project is funded by the EU Horizon 2020, Marie-Skłodowska-Curie actions (MSCA), from 2018 to 2022

Sistemas de Apoio à Decisão e Indicadores em Políticas Públicas

O Grupo de Sistemas de Apoio à Decisão da Unidade de Investigação GOVCOPP (Governança, Competitividade e Políticas Públicas) da Universidade de Aveiro, irá realizar, no próximo dia 21 de setembro, o Seminário "Sistemas de Apoio à Decisão e Indicadores em Políticas Públicas". Este seminário é enquadrado no âmbito do Projeto SPLACH (Spatial PLAnning for CHange), assumindo dois propósitos: i) discutir a relevância dos indicadores compósitos na formulação de políticas públicas; ii) refletir sobre as experiências de implementação de Observatórios, atentando aos efeitos transferidos para os sistemas de governança.

Re-Learning Public Space

An Action Research Event that will take place in Amsterdam on the 28th - 30th June, 2018, part of the AESOP series “Unstable geographies, dislocated publics” of the AESOP Thematic Group Public Space and Urban Cultures (representative Sara Santos Cruz)

The 1st Management Committee meeting of the Cost Action CA17125 – Public Value Capture of Increasing Property Values

The shortage of financial resources is a Europe-wide problem. Coming out of the economic and financial crisis, countries as well as municipalities have decreasing means to fulfil all their public commitments. For this reason, the main aim of this COST Action is the development of a common framework for value capturing and the provision of innovative tools for public value capture based on comparative analysis to optimize the allocation of development costs and benefits as well as to disencumber the public budget. Therefore , the 1st Management Committee meeting of the Cost Action CA17125 – Public Value Capture of Increasing Property Values – took place in Brussels, at the Cost Association, this last August.

Lançamento do livro ‘Planeamento Urbano: Investigação, Ensino e Prática Profissional’

Vítor Oliveira, convida V. Ex.ª a estar presente no lançamento do livro ‘Planeamento Urbano: Investigação, Ensino e Prática Profissional’, obra editada pela Afrontamento. A sessão terá lugar no próximo dia 27 de Novembro, pelas 18h30, na FNAC de Santa Catarina, no Porto. A apresentação da obra será feita por Pedro Baganha, Vereador do Urbanismo da Câmara Municipal do Porto. O livro inclui textos de: David Viana, Isabel Matias, Cecília Silva, Paulo Pinho, Luísa Batista e Rui Azevedo. Desde já agradecemos a sua presença.