3ª Reunião do Grupo de Acessibilidade e Mobilidade

Iniciativa teve como objetivo reunir investigadores e estudantes que atuam no campo da acessibilidade e mobilidade para promover a discussão de diversas temáticas e criar sinergias para colaborações futuras. Decorreu a 5 de novembro de 2018 no CITTA.

Re-City Kick-off Meeeting

The Kick-off Meeting of the project Re-City ITN - Reviving Shrinking Cities: innovative paths and perspectives towards livability for shrinking cities in Europe - will take place at the Technische Universität Kaiserslautern, the 10 – 12th October. The project is funded by the EU Horizon 2020, Marie-Skłodowska-Curie actions (MSCA), from 2018 to 2022

Sistemas de Apoio à Decisão e Indicadores em Políticas Públicas

O Grupo de Sistemas de Apoio à Decisão da Unidade de Investigação GOVCOPP (Governança, Competitividade e Políticas Públicas) da Universidade de Aveiro, irá realizar, no próximo dia 21 de setembro, o Seminário "Sistemas de Apoio à Decisão e Indicadores em Políticas Públicas". Este seminário é enquadrado no âmbito do Projeto SPLACH (Spatial PLAnning for CHange), assumindo dois propósitos: i) discutir a relevância dos indicadores compósitos na formulação de políticas públicas; ii) refletir sobre as experiências de implementação de Observatórios, atentando aos efeitos transferidos para os sistemas de governança.

Re-Learning Public Space

An Action Research Event that will take place in Amsterdam on the 28th - 30th June, 2018, part of the AESOP series “Unstable geographies, dislocated publics” of the AESOP Thematic Group Public Space and Urban Cultures (representative Sara Santos Cruz)

The 1st Management Committee meeting of the Cost Action CA17125 – Public Value Capture of Increasing Property Values

The shortage of financial resources is a Europe-wide problem. Coming out of the economic and financial crisis, countries as well as municipalities have decreasing means to fulfil all their public commitments. For this reason, the main aim of this COST Action is the development of a common framework for value capturing and the provision of innovative tools for public value capture based on comparative analysis to optimize the allocation of development costs and benefits as well as to disencumber the public budget. Therefore , the 1st Management Committee meeting of the Cost Action CA17125 – Public Value Capture of Increasing Property Values – took place in Brussels, at the Cost Association, this last August.